ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

آپارتمان‌هایی با قیمت پایین و تخفیف شب عید

با توجه به نزدیک شدن به شب عید و روزهای آخر سال، تعدادی از صاحبان املاک درصدد اعمال تخفیف برای ملک فروشی خود برامدند. بنابراین، کسانی که قصد خرید آپارتمان در تهران را دارند اما گمان میکنند که سرمایهی کافی ندارند، میتوانند این موقعیت را غنیمت شمرده و در مناطقی که دارای آپارتمانهای ارزان قیمت هستند اقدام به خرید خانه نمایند.

طبق گزارشهای رسیده  ، در بین 22 ناحیهی تهران، بالاترین میانگین قیمت حدود 10 میلیون تومان و متعلق به ناحیهی یک و پایینترین متوسط قیمت حدود 2 میلیون تومان و متعلق به ناحیهی 18 بوده است. با کمی جست و جو در میان آگهیهای فروش خانه، حتما آپارتمانهایی با قیمت پایین را مشاهده خواهید کرد.


برای نمونه برخی از آپارتمانهایی که قیمت هرمترمربع آنها پایینتر از میانگین است عبارتند از، آپارتمان در هروری با قیمت هرمترمربع 6 میلیون و 300 هزار، شریعتی نرسیده به طالقانی 4 میلیون و 500 هزار تومان، آپارتمان ارزان قیمت در نارمک 3 میلیون و 975 هزار تومان، آپارتمان زیر قیمت در سعادت آباد، 5 میلیون و 700 هزار تومان، بنیهاشم 3 میلیون و 800 هزار تومان، بلوار فردوس غرب 3 میلیون و 600 هزار تومان، آپارتمان ارزان قیمت در جنت آباد 3 میلیون و 870 هزار تومان، آپارتمان در سبلان قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 600 هزار تومان.


آپارتمان ارزا قیمت در شهرک غرب با متری 6 میلیون و 700 هزار تومان، آپارتمان زبرقیمت در قیطریه با متری 6 میلیون و 500 هزار تومان، نیاوران باهنر 8 میلیون تومان.


با توجه به قیمتهای فوق و در نظر گرفتن تخفیف شب عید آپارتمان، میتوانید یک خرید موفقیت آمیز انجام دهید.

اجاره‌ بهای واحد تجاری اداری در تهران

قیمت اجاره بهای واحدهای تجاری و اداری در تهران بسته به موقعیت و متراژ آن متنوع هست. در زیر قیمت روز برخی از معملات انجام شده را در اختیار شما قرار میدهیم.

قیمت یک واحد اداری در میدان آرژانتین و خیابان بیهقی با متراژ 76 متر مربع، اجاره 4 میلیون و 500 هزار تومان و رهن 50 میلیون.

اجارهی واحد اداری در فرجام تهرانپارس با متراژ 85 مترمربع، اجاره 3 میلیون و رهن 30 میلیون.

واحد اداری در سهروردی شمالی با متراژ 100 مترمربع، اجاره 3 میلیون و رهن 50 میلیون.

اجارهی یک واحد تجاری در سعادت آباد با متراژ 60 مترمربع، با اجارهی 3 میلیون و رهن 30 میلیون.

واحد تجاری در میدان توانیر با متراژ 86 مترمربع در طبقه پنجم، اجارهی 4 میلیون تومان و رهن 20 میلیون تومان.

اجاره‌‌ی یک واحد تجاری در طبقهی زیر همکف با متراژ 105 مترمربع در یوسفاباد، اجاره 4 میلیون تومان و رهن 50 میلیون تومان.

اجارهی یک واحد تجاری در طبقه همکف با متراژ 100 متر مربع در فاطمی حجاب، اجاره 3 میلیون تومان و رهن 50 میلیون تومان.

اجارهی یک واحد اداری در یوسف آباد با متراژ 165 مترمربع، اجاره 8 میلیون تومان و پول رهن 100 میلیون تومان.

واحد اداری در بالاتر از میدان ولیعصر با متراژ 220 مترمربع، اجاره 5 میلیون و پول پیش 100 میلیون تومان.

همانطور که ملاحظه میکنید، برای اجاره کردن یک واحد اداری تجاری متوسط، تقریبا اجاره‌‌ی 3 میلیون و پول پیش 50 میلیون تومان مورد نیاز است.

بهترین زمان برای خرید آپارتمان/ رهن کردن ملک به‌صرفه است یا خرید آن؟

عمده‌ی اجاره نشینان کشور ما را خانوادههایی تشکیل میدهد که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کردهاند. از میان خانوارهای کل کشور حدود 67 درصد از آنها صاحبخانه و 33 درصد نیز اجارهنشین هستند. بررسیها نشان میدهد که برخلاف رکود در خرید و فروش املاک و مسکن، بازار رهن و اجارهی آپارتمان رونق لازم را دارد.


میزان اختلاف رشد تورم و رشد بازار اجارهی مسکن نسبت به سال گذشته حدود یک درصد اعلام شده است( 9 درصد تورم و 10 درصد بازار اجاره). بنابراین خانوادههایی که قصد رهن و یا اجاره کردن آپارتمان دارند نگران وضعیت اجاره خانه نباشند.


اکنون اگر همین مقایسه را بین تورم و قیمت ملک و آپارتمان انجام میدهیم. در حال حاضر  حدود نیمی از فعالان عرصهی ساخت و ساز یا فعالیت خود را رهاو یا برای مدتی آن را متوقف کردهاند. همچنین میزان رشد رونق مسکن در طی یک سال گذشته حدود 3،3 درصد بوده است و این یعنی نرخ رشد تورم حدود 3 برابر نرخ رشد قیمت مسکن است.


با این احتساب نرخ رشد قیمت در پایین ترین میزان خود قرار دارد و احتمالا در آینده با افزایش ناگهانی قیمت مسکن مواجه خواهیم بود چراکه انبوهسازان تمایلی برای ساخت مسکن نشان نمیدهند و ممکن است در آیندهی طولانی با کمبود عرضه مواجه شویم بنابراین در حال حاضر بهترین فرصت برای خرید خانه میباشد.

پیش فروش واحدهای مسکونی در تهران/ سود حاصل از پیش خرید آپارتمان

یکی از روشهای متداول معاملات در بازار مسکن، پیشخرید و یا شرکت در ساخت آپارتمانهای مسکونی است که هم می‌‌تواند به سود فروشنده و هم به سود خریدار باشد. در این حالت خریدار با پرداخت مبلغی از قیمت آپارتمان مورد نظر، آن را خریداری میکند و سپس با اقساط تعیین شده، مابقی هزینهها را پرداخت کند. هماکنون پروژههای زیادی در غرب تهران هستند که اقدام به پیشفروش واحدهای مسکونی خود کرده اند.


برای نمونه در سمت  چیتگر و در شمال شرقی دریاچه تعدادی پروژهی نیمه تمام و در حال تکمیل شدن هستند و سازندگان آنها اقدام به پیش فروش آپارتمانهای خود کردهاند. قیمت این واحدهای مسکونی در حال حاضر حدود دو نیم میلیون اعلام شده است و طبیعتا بعد از طی کردن مراحل قانونی و کسب جواز، بر ارزش آنها افزوده خواهد شد.


شرایط پرداخت، با توجه به متراژ آپارتمان تعیین میشود برای نمونه یک واحد با متراژ 100 متر مربع دارای پیش پرداخت 70 میلیونی و اقساط سه ماهه به مبلغ 12 میلیون تومان است. حدود 3 ماه بعد از بستن قرار داد نیز تحویل داده خواهد شد.

با توجه به قیمت خرید آپارتمان نوساز در اطراف چیتگر که حدود 4 الی 5،5 میلیون تومان بر مترمربع است، به نظر میرسد پیش خرید کردن که حدود 50 درصد ارزانتر است، گزینهی مناسبتری برای خریداران باشد.



یکی از پروژهای دیگری که آمادهی پیش فروش واحدهای خود هستند، در منطقه پونک واقع است که با قیمت سه و نیم میلیون تومان بر مترمربع ارائه میشود، در صورتی که قیمت آپارتمانهای نوساز در محدودهی پونک حدود 5 میلیون تومان است.

تلسم مسکن مهر پردیس شکسته نشد/ بدهی‌مالیاتی شرکت عمران پردیس دلیل مسدود شدن حساب‌ها

با گذشت حدود 10 سال از آغاز پروژهی مسکن مهر هنوز هم شاهد مشکلات زیادی در این زمینه هستیم. در حالی که افکار عمومی گمان میکرد با افزایش 10 میلیون تومانی وام مسکن بسیاری از موانع موجود در این زمینه حل و پروندهی پروژهی مسکن مهر بسته خواهد شد، هنوز هم شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه هستیم.


در ماههای اخیر عدم پیشرفت ساخت واحدهای مسکن مهر شهرستان پردیس تهران سوژهی مطبوعات و اخبار مربوط به بازار مسکن شده بود و با تصویب طرح پرداخت وام چهل میلیونی، گمان میرفت تلسم پروژهی مسکن مهر پردیس شکسته شود. اما گویا این مساله قصد حل شدن ندارد چرا که اخیرا خبرهایی مبنی بر مسدود شدن حسابهای شرکت عمران پردیس به دلیل پرداخت نکردن مالیات به گوش میرسد.


این خبر درحالی منتشر شد که تصور میشد دیگر مشکل تکمیل واحدهای مسکن مهر حل شده است و این واحدها حداکثر تا پایان سال آینده تحویل متقاضیان میشوند. در حال حاضر شرایطی پیش آمده است که پروژهی مسکن مهر در یک چرخهی بنبست گرفتار شده است، به طوری که با موافقت وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش وام، بانک مرکزی مانع آن میشود، و هنگامی که بانک مرکزی میپذیرد، بانک مسکن با ارائهی شروط پیچیده و بهانهگیریها تسهیلات وام مسکن را پرداخت نمیکند.


بهگفتهی کارشناسان، اگر هم پروژهی مسکن مهر از ابتدا یک طرح اشتباه بود، اکنون نباید مانع از تکمیل آن شویم چرا که در هر صورت این کار باید پایان یابد و نمیتواند تا ابد ادامه یافته و دولتها را درگیر خود کند. همچنین در این میان این مردم و متقاضیان هستند که بیشترین آسیبها را تحمل میکنند.