ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

گرانی خانه و رکود بازار مسکن


همان طور که می دانید در چند ساله اخیر با گران شدن قیمت مسکن و بالا رفتن این قیمت ها در نهایت خرید و فروش و تعداد معاملات انجام شده در این زمینه به مقدار زیادی کم شده است و این رکود با قیمت بالا همچنان حفظ می شود.

اگرچه برخی از افراد تصور می کنند که با شایعه گرانی مسکن ممکن است که این بازار تکاپوی بیشتری پیدا کند اما این تصور اشتباه است و گرانی مسکن تنها رکود بیشتر را در بازار مسکن به دنبال خواهد داشت.

هر اندازه ای که تورم رشد داشته باشد قیمت مسکن گران تر می شود و این امر در سال های گذشته وجود داشت اما با نرخ تورم کم در سال های اخیر شاهد ثابت ماندن بیشتر قیمت برای خرید و فروش مسکن بوده ایم.

اگر میزان مبلغ وام مسکن افزایش زیادی داشته باشد اما از نظر کنترل بر بازار مسکن تدبیری انجام نشود و قیمت کاذب و گرانی کاذب مسکن پیش بیاید در نهایت سبب ایجاد فشار اقتصادی برای افرادی می شود که اقدام به خرید خانه می نمایند.

به هر صورت سیاست های اتخاذ شده برای مسکن و بازار مسکن باید به نحوی برنامه ریزی گردد که فشار زیادی به اقشار کم درآمد برای خرید خانه وارد نشود و در نهایت قیمت خانه به صورت کاذب افزایش پیدا نکند.

کلمات کلیدی: مسکن و بازار مسکن، خرید خانه، قیمت خانه، کنترل بازار مسکن، گرانی کاذب مسکن، خرید و فروش مسکن، گرانی مسکن، رکود بازار مسکن، قیمت مسکن، فروش مسکن، بازار مسکن، شایعه گرانی مسکن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.