ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

دو رویکرد اصلی در حوزه مسکن


تامین مسکن و خرید و فروش ملک مسکونی و خانه های مسکونی همواره مورد توجه افراد قرار دارد. باید در نظر داشته باشیم که حل معظل مسکن و افزایش معاملات ملکی، امری است که دولت در آن نقش اساسی دارد. دولت باید امکاناتی را برای خریداران مسکن و متقاضیان مسکن فراهم سازد تا بتوانند ملک مسکونی و خانه مسکونی مورد نظر خود را خرداری نمایند.

باید در نظر داشته باشیم دو رویکرد اصلی در حوزه مسکن و خرید و فروش واحدهای مسکونی و املاک مسکونی وجود دارد. با پرداختن به هر یک از این دو امر، تسهیلاتی برای افراد و متقاضیان مسکن فراهم می گردد تا بتوانند به تامین مسکن و سرپناه برای خود و خانواده ی خود بپردازند و بار سنگین تهیه ملک مسکونی و ساختمان مسکونی را بتوانند تا حد خوبی زمین بگذارند.

در رویکرد اول مسکن یک کالای سرمایه ای است. ورود بخش خصوصی به مسکن در این رویکرد مطرح است. باید دقت داشت بیش از هر چیز افزایش قدرت خرید مردم در تهیه مسکن و ملک مسکونی مورد نظر می باشد. استفاده از وام مسکن و تسهیلات مسکن در این رویکرد بررسی می شود.

در رویکرد دوم، نگاه مصرفی به مسکن می شود. بهدلیل وجود رابطه مستقیم بین مسکن و زمین مسکونی، دولت در سمت عرضه مسکن و تقاضای مسکن به صورت همزمان دخالت خواهد داشت. کنترل قیمت مسکن و افزایش عرضه مسکن مهم ترین دلیلی است که دولت ها با این نگرش به مسکن و ملک مسکونی نگاه می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.