ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

بهترین زمان برای خرید آپارتمان/ رهن کردن ملک به‌صرفه است یا خرید آن؟

عمده‌ی اجاره نشینان کشور ما را خانوادههایی تشکیل میدهد که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کردهاند. از میان خانوارهای کل کشور حدود 67 درصد از آنها صاحبخانه و 33 درصد نیز اجارهنشین هستند. بررسیها نشان میدهد که برخلاف رکود در خرید و فروش املاک و مسکن، بازار رهن و اجارهی آپارتمان رونق لازم را دارد.


میزان اختلاف رشد تورم و رشد بازار اجارهی مسکن نسبت به سال گذشته حدود یک درصد اعلام شده است( 9 درصد تورم و 10 درصد بازار اجاره). بنابراین خانوادههایی که قصد رهن و یا اجاره کردن آپارتمان دارند نگران وضعیت اجاره خانه نباشند.


اکنون اگر همین مقایسه را بین تورم و قیمت ملک و آپارتمان انجام میدهیم. در حال حاضر  حدود نیمی از فعالان عرصهی ساخت و ساز یا فعالیت خود را رهاو یا برای مدتی آن را متوقف کردهاند. همچنین میزان رشد رونق مسکن در طی یک سال گذشته حدود 3،3 درصد بوده است و این یعنی نرخ رشد تورم حدود 3 برابر نرخ رشد قیمت مسکن است.


با این احتساب نرخ رشد قیمت در پایین ترین میزان خود قرار دارد و احتمالا در آینده با افزایش ناگهانی قیمت مسکن مواجه خواهیم بود چراکه انبوهسازان تمایلی برای ساخت مسکن نشان نمیدهند و ممکن است در آیندهی طولانی با کمبود عرضه مواجه شویم بنابراین در حال حاضر بهترین فرصت برای خرید خانه میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.